Zum Inhalt springen
B
B

Johanniter-Unfall-Hilfe: Leiter/in Programme (m/w/d) // Director Programmes, 11.10.

** Hinweis: Ich habe die Ausschreibung auf Deutsch ergänzt. (Stand: 25.09.2019)**

In der Tat kannst du mit deinen Fähigkeiten auch am Schreibtisch viel für andere Menschen tun. Schließlich müssen in einer Organisation mit über 20.000 Mitarbeitern die Prozesse laufen und Planungen gemacht werden. Besser für alle: ein Job voller Perspektiven, in dem wir mit Freude und Teamgeist für die Menschen da sind.

Wir suchen für die Bundesgeschäftsstelle/Auslandshilfe in Berlin eine/n

Leiter/in Programme (m/w/d)

in Vollzeit zum nächstmöglichen Termin

Was Sie tun:

  • Sie entwickeln und setzen Programm- und Finanzierungsstrategien um.
  • Sie arbeiten eng mit dem Leiter Programmfinanzierung zusammen, um zweck- und ungebundene Mittel aus öffentlichen und privaten Quellen zu akquirieren und zu umzusetzen.
  • Sie führen die operative Programmarbeit der Auslandshilfe in der Nothilfe und Entwicklungszusammenarbeit.
  • Sie verantworten den Nothilfefachbereich unter Einbindung der ehrenamtlichen Soforthelfer und Johanniter Verbänden.
  • Sie sind verantwortlich für Personalführung von Mitarbeitenden im In- und Ausland, einschließlich Führung über Distanz und im Matrix Management.
  • Sie übernehmen die operative Leitung im Krisenstab bei Katastrophenfällen, erforderlichenfalls mit Teilnahme am Wochenend- oder Schichtdienst.
  • Sie vertreten die Johanniter extern bei einschlägigen Gremien (z.B. AA, BMZ, ECHO, ADH, VENRO, etc.) und die Auslandshilfe intern innerhalb der JUH und anderer Johanniter Werke.Mehr zu dieser Stelle finden Sie hier

Was Sie mitbringen:

  • FachbezogenerHochschulabschluss
  • Mindestens 10-jährige Erfahrung in Nothilfe und Entwicklungszusammenarbeit, auch kontextbezogen im Ausland und in der Arbeit mit Partnern
  • Erfahrung in der Entwicklung und Umsetzung von Programm- und Finanzierungsstrategien
  • Ausgeprägte Personalführungskompetenz und mehrjährige Führungserfahrung, einschließlich „leading over distance“,
  • Erfahrung in der Planung und Durchführung von Organisationsentwicklungs- und Veränderungsprozessen

Unsere Leistungen für Sie:

  • Leistungsgerechte, attraktive Vergütung, 13. Monatsgehalt, 29 Tage Urlaub und weitere Extras
  • Zahlreiche Fortbildungsmöglichkeiten;
  • Ein freundliches, wertschätzendes Betriebsklima
  • Finanzielle Zulage für kindergeldberechtigte Elternteile

Fühlen Sie sich angesprochen? Dann bewerben Sie sich jetzt über unser Online-Portal bis 11. Oktober 2019! Bitte nennen Sie Ihren frühestmöglichen Eintrittstermin und Gehaltsvorstellung. Schwerbehinderte Menschen werden bei entsprechender Eignung bevorzugt berücksichtigt.

Johanniter-Unfall-Hilfe e.V.

Sigrun Hellwig, Personal Auslandshilfe

Lützowstr. 94, 10785 Berlin – 030 26997-320

Zu finden unter https://www.johanniter.de/fileadmin/user_upload/Dokumente/JUH/Auslandshilfe/jobs/20190905___BG_-_Leiter_Programme_-_Ausschreibung__deutsch___sw.pdf


Gesines Jobtipps sind handverlesen und für Jobsuchende sowie Arbeitgeber*innen kostenfrei.
Und ich verdiene mit ihnen meinen Lebensunterhalt – durch freiwillige Zahlungen.

Bitte unterstütz mich mit einem Betrag Deiner Wahl. Danke!


Johanniter-Unfall-Hilfe e.V. International Assistance, is looking for a

Director Programmes

for its headquarters in Berlin.

Johanniter International Assistance has recently initiated a change process aiming to reposition the organisation to better achieve its strategic programmatic and financial goals.
One single programme department and a programme funding department will be created. The main objective is to increase coherence of operations, optimise synergies between the different geographical programme areas and pursue a strategic fundraising approach towards public and private sources.

The newly created position of Director Programmes will be key to implement this change. An experienced senior manager, the Director Programmes will be comfortable to effectively lead the Programme Department during a time of significant organisational change and in a highly visible leadership role.

As member of the Johanniter International Assistance Senior Management Team, the post holder is required to actively contribute to shaping and leading the further change process.

Closing Date Application: October 11, 2019
Interviews are scheduled for: October 21 – October 25, 2019

Job Responsibilities and Accountabilities

Overall job purpose:
The Director Programmes is responsible for the planning and implementation of Johanniters’ operational programmes in humanitarian assistance and development cooperation worldwide.

Reporting lines

Reporting to: Director International Assistance (first level supervisor); Board of Directors (next level supervisor)

Supervising: assigned employees of the Programme Department in HQ Berlin assigned employees of country offices (Heads of Missions) in the field

Standing in for: selected members Senior Management Team (SMT)

Represented by: selected members Senior Management Team (SMT)

Tasks

  • Play an active role in contributing to the management and leadership of Johanniter International Assistance as a member of the Senior Management Team and the Johanniter International Management Group, including in the implementation of the change / organisational development process
  • Development and implementation of programme and funding strategies
  • Close collaboration with the Head of Programme Funding on the strategic acquisition and management of funding from public and private sources
  • Lead the operational international programme work in humanitarian relief and development cooperation

Vacancy – Director Programmes

  • Responsible for the emergency desk, including management of disaster response with Johanniter volunteers
  • Staff management of the programme department team in Germany and abroad, including annual reviews and objective settings, as direct supervisor as well as in matrix management set ups
  • Operational responsibility for the crisis management in the event of disasters
  • External representation of Johanniter towards donors or in relevant committees (e.g. AA, BMZ; ECHO, ADH, VENRO, etc.), internal representation of the International Assistance within JUH and other Johanniter organisations

Person Specification

Professional Qualification and Experience:

The Director Programmes needs to hold an academic degree (MA / MSc) in a relevant field

  • At least 10 years of experience in a humanitarian context/international development, minimum 5 years in a leadership position.
  • Context related work experience abroad in project management of humanitarian and development programmes – ideally also in working with partner organisations
  • Experience in development and implementation of global programme and programme funding strategies
  • Very good knowledge of current debates and trends in the sector including those of relevant donors and their funding strategies (AA, BMZ, ECHO, EuropAid, UN)
  • Experience in external representation at senior level in networks, conferences, towards donors and other governmental institutions

Skills:

  • Extensive people management skills and multiple years’ experience in managing teams (including remote management and matrix management)
  • Proven skills in change management and leading processes of organisational development.
  • Strategic and analytical thinking combined with a drive to shape the organisation.
  • Ability to deal with conflicts, manage resistance, being able to remain focused and cope with frustrations.
  • Excellent communication skills both internally and externally.
  • High tolerance for ambiguity
  • Willingness to travel to project countries incl. low-security contexts.
  • Fluent in German and English. Good knowledge of French/Spanish an asset.
  • IT-literate.

Terms and Conditions

Start date: asap

Contract duration: Permanent

Remuneration: In line with Johanniter AVR DWBO Annex Johanniter internal tariff and depending on relevant previous working experience.

Benefits: Competitive, attractive remuneration, 13th month salary, 29 days annual leave, flexible working hours, numerous training opportunities, friendly, appreciative working environ- ment, financial allowance for parents entitled to child benefit.

Contact and application process

Applications for this position (including a cover letter, CV, reference contacts of three former supervisors as well as job certificates or reference letters should be sent via our online portal. Please mention your earliest date of availability as well as your salary expectations. People with disabilities will be given preferential treat- ment if they are suitable.

Please note that during the process of recruitment, selection and appointment, Johanniter requires back- ground checks (incl. criminal record and reference checks) to protect the vulnerable and prevent abuse. Only complete applications will be considered. Only short-listed candidates will be notified.

Here you will find the information regarding the privacy policy for Applications: http://www.johanniter.de/in- dex.php?id=240952

Apply now!

Available at https://www.johanniter.de/fileadmin/user_upload/Dokumente/JUH/Auslandshilfe/jobs/20190905___Vacancy_Director_Programmes_-_long.pdf

Gesines Jobtipps are handpicked and free of charge for job seekers and employers. And I make a living off them – via voluntary payments.

Please support me with an amount of your choice (in German). Thanks! 

Veröffentlicht inDrittmittel / Finanzen / FundraisingGeschäftsführung / LeitungNGO / Stiftung / SozialunternehmenProjekte / VeranstaltungenStellenarchiv